Tjekliste ved indflytning
Når du flytter ind i en bolig hos Århus Omegn, er der en række punkter, du skal huske:
- Du skal udfylde og indsende din indflytningsrapport senest 14 dage efter overtagelsen af lejemålet
- Tegn en indboforsikring – det er dit eget ansvar at forsikre dine ejendele. Århus Omegns forsikring dækker kun bygningen. Skader på bygningen forårsaget af en beboer dækkes af beboerens egen forsikring
- Tilmeld internet og tv-abonnement, hvis du ønsker det. I alle boliger er der installeret stik fra enten Yousee, Stofa eller Bolignet Aarhus, men du skal selv melde til selskabet, hvilken pakkeløsning du ønsker
- Tilmeld dig et el-selskab, inden du flytter ind. Der er frit el-valg, så du vælger selv, hvilket el-selskab du tilmelder dig. Århus Omegn har indgået en rammeaftale med AURA, der tilbyder deres kunder forskellige fordele, bl.a. omkring brug af dele-elbiler, der er til rådighed i Århus Omegn
Skal du flytte ind i afdeling 2, Rosenhøj eller i afdeling 6 med adresse Elstedhøj (IKKE Sønderskovvej), skal du ikke tilmelde dig et el-selskab. - Læs afdelingens ordensreglement, som indeholder de regler, der er gældende i din afdeling
- Meld adresseændring på borger.dk
- Tilmeld dig pbs - så betales din husleje automatisk - det gøres på Min side
- Søg boligstøtte - det gøres hos borger.dk
- Tilpas dit budget til din nye husleje
- Hils på dine naboer
Husk at få lavet indflytningssyn
Økonomisk rådgivning
Århus Omegns økonomiske rådgiver kan hjælpe dig med at få søgt boligstøtte i din nye lejlighed og tilpasse dit budget til den nye husleje.
Vores rådgiver hedder Helle, og kan hjælpe dig med:
- at få overblik over din økonomi
- at vejlede dig i de muligheder, du har
- at forstå den information, du får
- at hjælpe dig til at kende dine rettigheder og pligter
- at kontakte myndigheder eller andre, du har brug for at være i kontakt med
Ring på 20 74 15 94 eller skriv på helle@aarhusomegn.dk
Du bestemmer, hvor vi skal mødes og hvor meget hjælp, du ønsker.
Rådgivningen er gratis og fortrolig.